نوشته شده توسط : موضوعات برتر


چگونه می توانم گواهینامه رانندگی 1403 بر اساس شرط سنی دریافت کنم؟ ممکن است؛ یکی از قوانین جدید گواهینامه رانندگی این است که تا 3 ماه اول پس از اخذ گواهینامه رانندگی نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی ندارید و باید یک راننده با تجربه همراه باشید.

بر اساس ماده 723 قانون مجازات اسلامی، هرکس بدون گواهینامه دولتی رانندگی کند یا خودرو داشته باشد، گواهینامه خاص را می‌طلبد و در صورت اقدام به رانندگی، به حکم دادگاه از رانندگی منع شده است. ماشین. وسایل نقلیه مذکور ابتدا به حبس تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد و در صورت خلاف این مورد رسیدگی خواهد شد. حبس از دو ماه تا شش ماه. .

گواهینامه رانندگی شامل گواهینامه رانندگی درجه یک، گواهینامه رانندگی درجه دو می باشد. مدرک، گواهینامه رانندگی درجه سه، گواهینامه رانندگی موتور سیکلت و گواهینامه خاص. از آنجایی که گواهینامه رانندگی در حال حاضر توسط مدارس صادر می شود و هر یک از این گواهینامه ها شرایط، مدارک و هزینه های خاص خود را دارند، متقاضیان باید قبل از اطلاع از این موارد گواهینامه دریافت کنند.

در همین راستا در این مقاله قصد داریم نحوه اخذ گواهینامه رانندگی 1403 را ابتدا شرایط اخذ و قوانین مربوط به اخذ انواع گواهینامه رانندگی و سپس شرایط سنی، مدارک و هزینه های لازم و شرایط اخذ گواهینامه رانندگی را توضیح دهیم. تحصیل. گواهینامه رانندگی ناشنوایان را وارد کنید. برای شرکت در آزمون آیین نامه با ما تماس بگیرید.

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی 1403 اول، دوم، سوم و متفاوت

در هر کشوری فرد باید گواهینامه رانندگی بگیرد که به آن گواهینامه رانندگی می گویند. اخذ گواهینامه رانندگی از جمله گواهینامه رانندگی ارشد به این معنی است که مردم با قوانین مربوط به رانندگی مانند علائم راهنمایی و رانندگی، دانش اولیه وسایل حمل و نقلی که برای آن گواهینامه دارند و مقررات قانونی مرتبط و غیره آشنا هستند. ، نحوه ارائه شواهد در تصادفات رانندگی شناخته شده است.

طبق قوانین صدور انواع گواهینامه رانندگی، هر فردی که بخواهد با انواع وسایل نقلیه زمینی رانندگی کند، باید گواهینامه معتبر رانندگی آن وسیله نقلیه را دریافت کند. در این قسمت می خواهیم به بررسی شرایط مورد نیاز و نحوه اخذ گواهینامه رانندگی بپردازیم که البته با شرایط صدور گواهینامه رانندگی در همه کشورها متفاوت است.

شرایط اخذ گواهینامه درجه سه 1403

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی درجه سه شامل خودروهای با ظرفیت حمل 9 نفر و یا حمل بار تا سه و نیم تن به شرح زیر است:

همه 18 ساله

گواهی سلامت جسمی و روانی

در طول دوره های آموزشی تئوری و عملی

قبولی در آزمون رانندگی شهری با خودروی پراید یا وارد

گواهینامه رانندگی کورتکس فرمی است که پس از گذراندن دروس تئوری و عملی گواهینامه صادر می شود و گواهینامه شرکت در آیین نامه ها و آزمون های شهرستانی محسوب می شود.

شرایط اخذ گواهینامه پایه دو 1403

شرایط اخذ گواهینامه درجه دو رانندگی با وسایل نقلیه با ظرفیت حداکثر بیست و شش نفر و یا حمل بار تا وزن 6 تن می باشد که عبارتند از: برای دریافت سوالات طلایی آیین نامه کلیک کنید.



او 23 سال سن دارد

دو سال از گرفتن گواهینامه کلاس سوم می گذرد

گواهی سلامت جسمی و روانی و آزمون استقلال

در طول آموزش تئوری و عملی

گذراندن آیین نامه و آزمون شهری با مینی بوس و خودروهای خوار

شرایط اخذ گواهینامه درجه یک 1403

دریافت مجوز پایه؛ این به معنای وسایل نقلیه ای است که بیش از بیست و شش نفر را حمل می کنند و بیش از شش تن بار را حمل می کنند، از جمله موارد زیر:

همه 25 ساله هستند

2 سال از گرفتن مدرک سطح دوم می گذرد

گواهی آمادگی جسمانی و آزمایش مواد مخدر

در طول آموزش تئوری و عملی

قبولی در اساسنامه و آزمون شهری با کامیون و خودروهای سبک

شرایط اخذ گواهینامه ویژه 1403

شرایط اخذ مجوز ویژه بهره برداری از لودر، لیفتراک، گریدر، بیل مکانیکی، غلطک، بولدوزر به شرح زیر است:

همه 20 ساله

گواهی سلامت جسمی و روانی

در طول آموزش تئوری و عملی

قبولی در آزمون تکمیلی و شهری با خودروهای عمرانی، صنعتی، کشاورزی و کارگاهی مربوطه

شرایط عمومی اخذ گواهینامه رانندگی نیز شامل گواهی سلامت روانی و جسمی از مراجع پزشکی واجد شرایط، آموزش عملی در مراکز مجاز آموزش رانندگی و قبولی در آزمون های تئوری و عملی می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 6563
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: